„Folyékony szerelem” Badacsonyi Bor7 Részvételi szabályzata
Badacsony a „Folyékony Szerelem” Badacsonyi Bor7
Részvételi szabályzata
2017.
A Badacsony a „Folyékony Szerelem” Badacsonyi Bor7 rendezvény legfőbb feladata elsősorban, hogy egy olyan koncentrált turisztikai rendezvény kerüljön lebonyolításra, ami előtérbe helyezi és segíti a borfogyasztási kultúra minőségi javulását, másodsorban az idelátogató turistáknak változatos és minőségi programkínálatot nyújt, megteremtve ezzel a kulturált szórakozás lehetőségét.
Konkrét lehetőséget teremt a helyi borászoknak a bemutatkozásra, marketing tevékenysége révén a térség turisztikai vonzerejét növeli, ezáltal kihatással van a vendégéjszakák növelésére, tömegvonzása növeli a helyi vállalkozók bevételeit.
1. Rendező: Badacsonytomaj Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)
2. Felügyeleti szerve: Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
3. Rendező és a felügyeleti szerv elérhetőségei:
Székhely: 8258 Badacsonytomaj, Fő utca 14.
Telefon: +36-87-571-270
e-mail: onkormanyzat@badacsonytomaj.hu
4. Szervező: Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 131/2017.(III.29.) határozata alapján a Badacsonytomaj Város Önkormányzat Kulturális Intézménye – 8258 Badacsonytomaj, Fő u. 14., képviseli: Berecz Nikolett intézményvezető; adószám: 16883770-2-19; bankszámlaszám: 11748052-16883770-00000000 – (a továbbiakban: Szervező)
5. Szervező hivatalos elérhetőségei:
Telefon: +36-87-571 115
Mobil: +36-30 334 5852
e-mail: vmk@badacsonyiprogramok.hu
Weblap: www.badacsonyiprogramok.hu
6. A rendezvény hivatalos honlapja: www.badacsonytomaj.hu
7. Közreműködők:
a) Badacsony Hegyközség (székhely: 8261 Badacsonytomaj, Római út 2.; képviseli: Borbély Tamás elnök)
b) Badacsonyi Borvidéki Borút Egyesület (székhely: 8261 Badacsonytomaj, Park utca 14.; képviseli: Borbélyné Galambos Gabriella elnök)
8. Badacsonyi Bor7 ideje: Badacsonytomaj Város Önkormányzat Képviselő-testületének döntése alapján 2017.07.14.-2017.07.30.
9. Badacsonyi Bor7 helye: Badacsony-Badacsony Park. A rendezvény helyszíne Badacsonyban, a Park utca és a „borozó sor” által közrefogott közpark.
10. A „Folyékony Szerelem” Badacsonyi Bor7 kötelezően alkalmazandó, hivatalos arculati elemei, melyeket minden hivatalos kiadványnak tartalmaznia kell:
a) Badacsonytomaj város címere, illetve címeres zászlaja;
b) „Folyékony Szerelem” logo;
c) Badacsonyi Borvidék hivatalos logo;
d) támogatóként kötelező Badacsonytomaj Város Önkormányzatának feltüntetése.
11. Az önkormányzat a rendezvény előkészítésének, lebonyolításának és eredeti állapot visszaállításának hatékonysága érdekében Ellenőrző Bizottságot hoz létre az alábbi tagokból:
a) Badacsonytomaj város önkormányzatának alpolgármestere
b) Badacsonytomaj város önkormányzata pénzügyi bizottságának elnöke
c) Badacsonytomaj város önkormányzatának turisztikáért felelős tanácsnoka
d) CÉH Egyesület elnöke
e) Badacsonytomaj VN Kft. ügyvezetője, vagy az általa írásban meghatalmazott személy
f) Badacsony Hegyközség elnöke, vagy az általa írásban meghatalmazott személy
g) Badacsonyi Borút Egyesület elnöke, vagy az általa írásban meghatalmazott személy
12. Engedélyezett kitelepülők száma:
a) A kialakított borászati kiállító területen: 15 férőhely
A 15 férőhelyből a szervezőnek minimum 14 + 1 (őstermelő borászatok) férőhelyet a jelen szabályzatban foglaltaknak megfelelő borászatok részére kell biztosítani, továbbá ezen a területen, illetve környezetében kap lehetőséget pohármosó felállítására, valamint kézműves bemutató foglalkozások levezetésére. Amennyiben a borászatok nem töltik ki a 14+1 férőhelyet, úgy pálinkaház, sajt, sonka, kenyér árusító részére felhasználhatja a rendező vagy a szervező.
b) Borkaputól a borászatok felé eső területen: 2 férőhely a következők szerint:
1 pálinka, 1 sajt, sonka, kenyér, pogácsa, stb. részére, amennyiben a központi helyen nem került kitelepülésre
c) Gesztenyesor: egyéb kitelepülők számára (édesség, pogácsa, fagylalt, kézműves, stb.), az adott alkalomhoz kapcsolódó helyi hagyománnyal összefüggő termékek, úgy mint szőlőtermesztés és a szőlőből előállított, ahhoz kapcsolódó termékek, nép- és képzőművészeti termékek.
d) A kiállító pavilonok, kézművesek és egyéb árusok a mellékelt helyszínrajz alapján kerülnek elhelyezésre.
13. 2017. évi részvételi díjak, melyeket a Bor7 viszonylatában legkésőbb 2017. június 12. napján 16,00 óráig kötelező befizetni a rendező vagy szervező részére:
a) A résztvevő – borászati kiállító területen lévő – borászatoknak (jelen szabályzat 12.a) pontja szerinti 15 férőhely), illetve a Borkaputól a borászatok felés eső területen (jelen szabályzat 12.b) pontja szerinti 2 férőhely) kiállítóknak a rendezvényen történő részvételért részvételi díjat kell fizetniük a szervező részére. A részvételi díj mértékét a szervező határozza meg. A részvételi szándékot a szervezőknél kell jelezni jelen szabályzat idevonatkozó pontjai alapján. A befolyt bérleti díjakat a szervező kizárólag a rendezvényre, illetve a rendezvény után az esetleges helyszín helyreállítási munkálataira fordíthatja.
b) A Gesztenyesoron kitelepülő árusoknak, kézműveseknek a részvételért közterület használati díjat kell fizetniük az önkormányzat részére. A közterülethasználati díj mértékét Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének közterületek rendjéről és használatáról szóló 5/2016. (II.01.) önkormányzati rendelete határozza meg. A közterület használatára vonatkozó szabályokat az előzőekben hivatkozott önkormányzati rendelet szabályozza.
c) Azon, jelen szabályzat 13.a) pontja szerinti résztvevő, aki a szabályzatban szereplő határidőig a részvételi díjat a szervező felé nem fizeti meg, automatikusan kizárásra kerül és helyébe a jelentkezési listán a soron következő lép.
14. Bortermelők részvételének feltételei:
a) Badacsonyi Bor7 jelentkezői közül előnyben kell részesíteni azokat a borászatokat, akik minél több szállal kötődnek Badacsonytomajhoz az alábbiak szerint:
aa) Badacsonytomaj közigazgatási területén belül szőlő területtel rendelkező magánszemély, egyéni vállalkozó, gazdasági társaság és adott gazdasági társaság tagjai (igazolás a HEGYÍR-ből) 15 pont
ab) Badacsonytomaj közigazgatási területén belül rendelkezik egyszerűsített adóraktárral, vagy “kisüzemi bortermelő” státusszal (NAV engedély hitelesített másolata/Kisüzemi bortermelő státusz hiteles igazolása) 15 pont
ac) Badacsonytomaji állandó lakóhellyel rendelkező magánszemély vagy bejegyzett székhellyel/telephellyel rendelkező egyéni vállalkozó, gazdasági társaság és adott gazdasági társaság tagja (igazolása lakcímkártyával, vállalkozói engedéllyel, hatályos cégkivonattal) 10 pont
ad) 2011-2016. években a Bor7 rendezvényen való részvételért (2 pont/év) 10 pont
ae) CÉH Turisztikai Egyesületnek legalább három éve állandó tagja (igazolás) 2 pont
af) Vinum Vulcanum Badacsonyi Borlovagrendnek legalább három éve állandó tagja (igazolás) 2 pont
ag) Badacsonyi Borút Egyesületnek legalább három éve állandó tagja (igazolás) 2 pont
ah) A 2017. évi, illetve az előző kettő év valamelyikében Badacsony Város Bora cím birtokosa 5 pont
ai) Az a résztvevő aki külön nyilatkozatában vállalja előzetes regisztráció alapján (amelyet hitelt érdemlően igazol) a 2017. évi Badacsonyi Szüreten a hagyományőrző viseletet, vagy a felvonuláshoz kapcsolódó beöltözést, illetve a felvonuláshoz kapcsolódó költségeket, és traktorral vagy lovasfogattal vonul ki, valamint saját költségére bort kínál, felvonul, névtáblát készíttet 10 pont
aj) Az a résztvevő, aki külön nyilatkozatában vállalja a 2017. évi Badacsonyi Szüreten a hagyományőrző viseletet, vagy a felvonuláshoz kapcsolódó beöltözést és a felvonuláshoz kapcsolódó költségeket, és a 2017. évi Badacsonyi Szüreten felvonul, névtáblát készíttet 5 pont
b) A Badacsonyi Bor7-en való részvételt kizáró ok: Badacsonytomaj város önkormányzata fennálló bármi nemű adó-, vagy köztartozás (nullás/nemleges igazolás az önkormányzattól)
c) A borhéten árusítani kívánt borokat a Badacsony Hegyközség borversenyén szerepeltetni kell. A legalább bronz minősítést el nem érő borokat a borhéten árusítani nem lehet.
Az elért eredményeket be kell számítani a részvételi rangsorba a következők szerint:
A rangsorba a 2017. évi borverseny eredményei számítanak:
ca) Nagyarany minősítés 10 pont
cb) Arany minősítés 8 pont
cc) Ezüstminősítés 5 pont maximum 30 pont
d) A részvételi jelentkezéshez csatolandó dokumentumok benyújtási határideje a szervezőhöz: 2017. május 15. (hétfő) 16,00 óra.
A jelentkező az alábbi dokumentumokat köteles csatolni:
da) Jelen szabályzat 1. melléklete szerinti aláírt jelentkezési lap (számítógéppel vagy nyomtatott nagybetűkkel kitöltött) eredetben,
db) A részvételi feltételeket igazoló 14. a)-c) pontja szerinti és azokban felsorolt hiteles dokumentumok,
dc) A borhétre benevezett palackos borok listája.
e) Túljelentkezés esetén a szervező dönt a résztvevők köréről, az érvényben lévő pontrendszer és jelen szabályzat alapján, amely döntésről a döntést követő 3 munkanapon belül a jelentkezőt írásban értesíti, továbbá összesített kimutatáson tájékoztatásul megküldi azt Badacsonytomaj város jegyzőjének.
f) A Bor7-en a bortermelők kizárólag azokat a palackozott és Badacsonyi borvidéken termelt szőlőből készült, saját előállítású boraikat árusíthatják, amelyek szőlő származási bizonyítvánnyal és a NÉBIH Borminősítő Igazgatósága által kiadott forgalomba hozatali engedéllyel rendelkeznek. (A minősítéseket a borhét kezdetéig kell megszerezni és azt a szervezőnek 2017. június 12. napján 16,00 óráig bemutatni.)
g) Kivételesen engedélyezhető termelőként egy, más borvidékről, továbbá egy “Balatoni” márkanéven forgalmazott saját előállítású palackozott bor árusítása is.
h) Engedélyezett az ásványvíz, fröccs, szőlőlé (must) árusítása is, de kizárólag csak üvegpohárból.
i) A Bor7-en saját szőlőboron, pálinkán és pezsgőn kívül egyéb jövedéki termék nem árusítható.
j) A rendezvényen a – szervezők által meghatározott – „Folyékony Szerelem” logo-val ellátott üvegpohár használata kötelező.
15. Egyéb kiállítók részvételének feltételei:
a) Csak olyan árusok, kereskedők vehetnek részt, akik a kitelepülés formai, esztétikai előírásainak és a hatályos jogszabályokban, egyéb szabályzatokban megfogalmazott feltételeknek, továbbá az önkormányzat által támasztott etikai és esztétikai követelményeknek megfelelnek.
b) Az élelmiszer árusoknak a 210/2009.(IX.29) Kormányrendeletnek megfelelően a kitelepülésre vonatkozó tevékenységre szóló működési engedéllyel kell rendelkezniük és a kitelepülés szakmai kritériumainak meg kell felelniük
c) Túljelentkezés esetén a szervező a részvételi díjra történő licitálás útján dönt a részvételéről. Eredménytelen licitálás esetén sorsolás dönt.
d) A kézművesek, népi-iparművészek részvétele a Bor7-en jelentkezés alapján, de meghívásos alapon is lehetséges a minőségi javulás érdekében. A résztvevőnek a közterület használatára vonatkozó engedélyt az önkormányzat ide vonatkozó hatályos rendelete alapján kell kiadni különös figyelemmel a rendezvény színvonalához igazodó árufajtákra és a kiállító stand megjelenési formájára is.
16. A kiállítók a park környezetébe illeszkedő, esztétikus kivitelezésű, természetes anyagok felhasználásával készült építményekkel jelenhetnek meg. Az építmények saját kivitelezésben is készülhetnek, oly módon, hogy a kulturált fogyasztás és árusítás elemi feltételei biztosítva legyenek. A kijelölt területen kívül egyéb marketing eszköz, anyag nem helyezhető el. Az árusítóhelyek és környezetük tisztántartásáról minden kiállító a rendezvény teljes időtartama alatt folyamatosan és maga gondoskodik. Az összegyűjtött szemét elszállításáról a szervező napi rendszerességgel köteles gondoskodni. Szemétszállítási szerződésének másolatát a Badacsonytomaji Közös Önkormányzati Hivatal Műszaki Osztályára a rendezvény megkezdése előtt, de legkésőbb 2017. június 9. napján 12,00 óráig köteles megküldeni, vagy személyesen leadni.
17. A bor és egyéb elárusító helyek (amelyeknek erre szüksége van – előzetesen egyeztetve a szervezővel) folyóvízzel, szennyvízelvezetéssel és villanyáram rácsatlakozási lehetőséggel legyenek ellátva.
18. Köteles minden kiállító önállóan a hatósági előírásokat betartani és a szükséges engedélyeket beszerezni, azokat a helyszínen magánál tartani.
19. Az árusító pavilonok építését a kitelepülést megelőző 4. napon lehet megkezdeni, az elbontásukat pedig a zárás utáni 2. napon kell befejezni. A napi nyitvatartási idő hétfőtől – csütörtökig, illetve vasárnap 10,00 – 24,00 óra között tart, 24,00 óra után a kiszolgálás tilos. Péntek és szombati napokon 10,00 – 02,00-ig javasolt és engedélyezett, de 14,00-22,00-ig minden esetben kötelező!
20. Áruszállítás céljából a sétány zöld területére gépkocsival behajtani tilos!
21. Zöld területen gépjárművel mozogni és tartózkodni tilos!
22. A kiállítók maguk közül 2017-es esztendőre is képviselőt választanak, és az önkormányzatot, illetve a szervezőt előzetesen és írásban (elektronikus úton) tájékoztatják, akinek joga és kötelezettsége a közösség nevében eljárni és őket képviselni.
23. A borászati árusítóhelyek sorrendjét sorsolás útján kell meghatározni az érintettek jelenlétében. A faház kisorsolásánál, előnyt élvez a tárgyévi borverseny győztese (Champion), amennyiben részt vesz a Bor7-en kiállító borászként. Először a győztes választ elárusító helyet, majd a többiek névsor szerint, azaz A –Z-ig húznak. Aki a sorsoláson nincs jelen, az a sor végére kerül. Több hiányzó esetén a névsor szerinti beosztás fogadható el.
24. A kiállító borászatok és a jelen szabályzatban meghatározott árusok, kereskedők tudomásul veszik, hogy a részvételi díj az őrző-védő szolgálat díját nem tartalmazza.
25. A kitelepülés feltétele, hogy a kitelepülésre vonatkozó érvényes jogszabályoknak minden esetben megfeleljenek.
26. A részvételi szabályzat, illetve a rendezvény(vásár)rend, valamint a borminőség biztosítására vonatkozó előírások megszegése a következő évi Bor7-ből való kizárást vonja maga után.
27. Azon résztvevő, aki a szabályzat egyéb rendelkezései ellen vét, attól a következő évi pontozásnál 15 pontot le kell vonni, a szabály megsértésének tényét a szervező bizottságnak jegyzőkönyvben rögzítenie kell.
28. A NAV-nál a kitelepülés előtt történő bejelentésre minden, jogszabály hatálya alá tartozó érintett köteles.
29. Aki az előző pontok kritériumainak nem felel meg, vagy súlyosan vét a rendezvény alatt, annak a Bor7-en való részvételét (árusítását) a szervező, illetve az önkormányzat ezen ügyekért felelős ügyintézője – kártérítés nélkül – korlátozhatja, illetve azonnal megszüntetheti.
30. A részvételi szabályzat pontjainak betartásáért egyetemlegesen a szervező felelős, az ezen ontok be nem tartásából való eredendő és egyéb károkért teljes felelőséggel a szervező köteles jótállni.
Jelen Részvételi szabályzat elválaszthatatlan részét képezi Badacsonytomaj Város Önkormányzata és Badacsonytomaj Város Önkormányzat Kulturális Intézménye által 2017. április 17. napján aláírt Badacsonyi Bor7 rendezvénysorozat szervezése tárgyában megkötött rendezvényszervezői szerződés (2. melléklet).
Jelen szabályzatot Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 131/2017.(III.29.) határozatával jóváhagyta.
Badacsonytomaj, 2017. április 17.
Krisztin N. László
polgármester